Cautare

22.06.2011

Mamico, ti-au reusit toate acestea pe ziua de azi?

Acum un an si jumatate, inainte sa se nasca Petru, ii trimiteam sotului meu o "scrisoare" peste care dadusem intamplator. Pare putin cam siropoasa, dar as vrea sa ajung sa implinesc macar o zi, de la un capat la altul, dorintele - de altfel, minimale, simple - pe care acest copil (si copilul meu, si fiecare copil, prin vocea lui) le exprima. Cer iertare autorului scrisorii ca n-am mai fost in stare sa il regasesc pe internet, dar ii multumesc ca mi-a reamintit cateva reguli de baza:

Scrisoarea copilului către părinţii săi !

baby3Manutele mele sunt inca mici, de aceea nu te astepta la perfectiune cand fac patul, cand pictez sau cand arunc mingea. Treaba pe care am făcut-o eu, te rog sa nu o faci înca o data. Voi simti ca nu am făcut fata asteptarilor tale. Încearca sa iei partea buna din tot ceea ce fac; bucura-te ca m-am chinuit sa ma leg singur la pantofiori, chiar dacă n-a iesit decat un nod.

Piciorutele mele sunt inca mici, te rog frumos nu face pasi mari, ca sa pot tine si eu pasul cu tine. Nu uita ca sunt la început de drum. Ai rabdare cu mine. Voi învăta totul, dar treptat-treptat. Nu ma grabi, nu ma condamna si nu te necaji cu mine! Lumea aceasta are atatea mistere pentru mine, iar tu trebuie sa-mi fii invatator pe drumul vietii.

Ochii mei sunt inca mici, nu au vazut lumea asa cum ai văzut-o tu. Te rog, lasa-ma sa aflu totul, fara sa ma pedepsesti pentru curiozitatea mea. Si nu mă limita inutil! Nu te enerva cand intreb prea mult, prea des si cateodata acelasi lucru. Eu nu cunosc lumea din jurul meu si nici nu am pe altcineva în afara de tine sa intreb. Fa-ti, te rog, timp si pentru mine, explicandu-mi ce stii despre lumea aceasta frumoasa si fa aceasta bucuros si plin de dragoste.

Nu te teme sa-mi fixezi limite si reguli. Sigur le voi respecta dacă esti consecvent în aplicarea lor. Insa dacă astazi spui una si maine alta, sigur voi deveni confuz si nu voi mai sti ce este interzis si ce nu. Nu ma compara mereu cu fratii mei, cu colegii mei sau cu oricine altcineva. Sunt unic si niciodata nu voi fi la fel ca altii.

Sigur am si eu ceva special, fa-ti doar putin timp si vei vedea si partile mele bune. Eu nu voi fi pentru multa vreme copil, lasa-ma sa-mi trăiesc copilăria si sa ma bucur de ea. Nu îmi incarca programul cu tot felul de lucruri care nu sunt pentru varsta mea. Acum lasa-ma doar sa ma joc!

Sufletul meu este foarte sensibil, sentimentele mele sunt înca foarte gingase. Nu ma face mai mic decat sunt! Fii întelegator la greselile mele si la stangaciile pe care le fac mereu. Daca ma critici constant voi deveni stingher si lipsit de încredere în fortele proprii. Gandeste-te: poti sa-mi critici faptele, fara sa ma critici ca persoana!

Respecta-mi drepturile de copil si demnitatea. Nu mă umili si nici nu folosi violenta verbala sau fizica cu mine. Din asta voi învata numai sa ma ascund de tine, sa mint si sa-mi fie frica. La un comportament pozitiv intotdeauna voi raspunde pozitiv, deci incearca sa fii blând, iubitor si intelegator.

Pastreaza-mi sufletul curat! Nu ma lasa sa vad si sa invat lucruri rele. Tu esti modelul meu. Nu ma minti, caci o sa cred
ca minciuna este singura cale în viata; nu folosi forta, caci o sa cred ca forta este ceva normal în relatiile cu ceilalti; nu ma critica, caci astfel voi invata sa judec; nu ma respinge, caci voi crede că nu ma doresti si as putea incepe sa te urasc pentru asta. Ajuta-ma sa invat valorile morale: credinta, adevarul, cinstea, increderea, bunatatea, iubirea.

Tu stii ca eu vin de la Dumnezeu si tot ce vine de la El nu are cum sa fie “bun de nimic”. Nu ma face sa ma simt vinovat
pentru ceea ce sunt si pentru ca nu sunt asa cum ai visat. Eu sunt copilul tau si tu esti parintele meu. Asa ne-a dat Bunul Dumnezeu unul altuia.

Accepta-ma si iubeste-ma asa cum sunt !


7 Kommentare:

Loredana hat gesagt…

Sunt lucruri atat de simple, pe care le stim atat de bine incat uitam de ele.
Mie nu mi-au reusit chiar toate (tocmai am indreptat ceva ce facuse ea ), dar ma straduiesc.

Andreea hat gesagt…

Oo, Loredana! Daca doar cu atat ai gresit, te invidiez ...:)

Ana hat gesagt…

La multi ani lui Petru, cu sanatate,alaturi de familie!

Andreea hat gesagt…

Multumim, draga Ana! Petru s-a zbenguit toata dimineata la biserica, iar acum doarme linistit. Ii transmit urarile tale cand se intoarce din lumea viselor.

Melly hat gesagt…

Ai un copil minunat Andreea!
Sa-ti traiasca si sa te bucuri de el!

Loredana hat gesagt…

Sper ca sunteti bine si sanatosi!

Loredana hat gesagt…

Un an bun si prosper sa aveti!
La multi ani!