Cautare

18.10.2010

Diversificarea... starii de spirit...


...De la agonie la extaz, cu fiecare lingurita pe care o accepta sau pe care o rastoarna peste hainele mele, pe jos, pe masa...

De mai bine de doua luni am inceput diversificarea. Am facut, intre timp, si o pauza, si am luat-o de la capat. Insa indarjirea cu care Petru se importiveste la orice mancare oferita cu lingurita ma dezarmeaza. Am inventat tot felul de retete care sa poata fi subtiate cu apa sau lapte, astfel incat sa treaca prin tetina biberonului, pe care de asemenea am adaptat-o (a se citi, ciuntit-o) astfel incat Petru mananca chiar si iaurt cu biscuiti cu biberonul.

Morcov, pastarnac, telina, cartof, dovlecel, spanac, mere, pere, piersici, banane, iaurt... astazi, petru prima oara orez si rosii... nimic nu e pe gustul lui. In plus, cred ca mi-ar fi mai usor sa accept daca ar avea un comportament constant. Insa s-a intamplat (raaaaaar!!) sa manance o masa intreaga sau o jumatate de masa cu lingurita, fara proteste, alteori cu putin spectacol pentru distragerea atentiei (metoda pe care nu o agreez, dar pe care am mai aplicat-o). S-a intamplat sa manance aceeasi supa intr-o zi si sa n-o manance a doua zi. Am incercat chiar sa adaug putina sare si sa combin legumele in asa fel incat sa semene la gust cu mancarurile noastre, fara niciun rezultat.

Cu fructele si iaurtul e ceva mai usor... de cele mai multe ori, le serveste la biberon :) Biscuitii simpli (trimisi din Romania) ii rontaie (molfaie) cu mult drag, desi sunt inecaciosi. Chiar striga cu putere si revolta daca ii iei din mana ultima bucata, pe motiv ca e mica si ar putea-o scapa cu totul pe gat. E innebunit dupa firimiturile de paine sau de anafura, oferite una dupa alta.Primeste cate un deget inmuiat in mancarea noastra si ii place. Dar nimic, absolut nimic nu-l poate face sa accepte o mancare oferita cu lingurita, iar in unele zile refuza orice (in afara de lapte), chiar si cu biberonul...

Iar acum, cand au inceput sa apara dintii, se zburleste si la biberonul cu lapte, pe care nu l-a refuzat niciodata. Cu toate remediile administrate impotriva durerilor, se vede ca are greutati in a tine ceva in gura fara sa il doara. Azi, la masa de pranz si la cea de dupa-masa, am plans cot la cot amandoi :)

Stiu ca nu e un caz unic; si tocmai de aceea scriu despre aceasta problema. Daca mai exista vreun copil atat de dificil in privinta alimentatiei, ii propun mamei lui sa initiem un club :)

Keine Kommentare: